Two men and a woman looking at document

Fondsrådgiver med højt fagligt niveau og erfaring inden for havmiljøet

Ønsker du at arbejde i en almennyttig fond, hvor du kan gøre en mærkbar forskel for at bidrage til et sundt havmiljø, der kan modstå klimaforandringer? Har du samtidig ambition om at være en del af en arbejdsplads med fagligt dygtige kollegaer, mulighed for indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde og balance mellem arbejde og privatliv? Så læs med her.
Application deadline

Som fondsrådgiver hos VELUX FONDEN bliver du en del af uddelingsområdet Et hav i balance, hvor du i samarbejde med kollegaer varetager en bred vifte af administrative, analytiske og faciliterende opgaver inden for uddelingsområdet og også indgår i tværfaglige opgaver i VELUX FONDEN.

I VELUX FONDEN værdsætter vi et tæt samarbejde i et kollegialt fællesskab, har en uformel tone og bruger hinanden til sparring, feedback og støtte i opgaveløsningen. Vi har et godt og givende samarbejde som kollegaer i fonden og i den fælles administration.

I uddelingsområdet arbejder vi med tre centrale indsatsområder:

  • Genopretning af hav og kystnære havområder med fokus på klima
  • Bekæmpelse af havforurening
  • Fremtidige klimaløsninger og deres påvirkninger af havområderne.

Du vil være en central medarbejder for Et hav i balance i forhold til at administrere og udvikle de tre strategiske indsatsområder i et ligeværdigt samarbejde med din fondsrådgiverkollega på uddelingsområdet. Derudover vil du i samarbejde med fondens andre medarbejdere være med til at drive fondens vision om at fremme et demokratisk og bæredygtigt samfund på et oplyst og inkluderende grundlag. Du får naturligvis en grundig indføring i arbejdets processer, og dine kolleger står altid klar til at hjælpe dig. 

Dine opgaver vil inkludere:

  • Behandling og administration af ansøgninger og bevillinger – her vil du få solid support fra vores to administrative koordinatorer
  • Vejledning og dialog med ansøgere, bevillingsmodtagere og andre interessenter
  • Møder og samarbejde med eksterne samarbejdspartnere
  • Udarbejdelse af mødemateriale til fondens bestyrelse og deltagelse i bestyrelsesmøder
  • Bidrag til intern og ekstern kommunikation
  • Løbende udvikling af uddelingsområdets strategiske indsatser
  • Tværfagligt samarbejde med fondens andre uddelingsområder og udarbejdelse af nye initiativer, der kan understøtte uddelingsområdets og fondens strategi
  • Planlægning og facilitering af faglige netværks- og informationsmøder, konferencer og seminarer for bevillingsmodtagere og interessenter.

Vi har brug for dig, der har en relevant akademisk kandidatgrad og solid havmiljøfaglig indsigt og erhvervserfaring inden for samspillet mellem forskning og forvaltning. Har du samtidig stærke administrative og organisatoriske kompetencer og interesse for sagsbehandling samt en passion for havmiljøet, vil du være et godt match til uddelingsområdet. 

Vi lægger vægt på, at du har:

  • Stærke analytiske evner
  • Gode evner til at formidle komplekst stof i en sikker og ligefrem skriftlig fremstilling på dansk såvel som engelsk
  • Lyst til og sans for sagsbehandling
  • Overblik over udviklingstendenser i forskningen, forvaltningen og den politiske situation inden for havmiljøområdet.

Som person besidder du en høj grad af personlig integritet og selvstændighed. Du sætter pris på samarbejde og feedback, og du er dialogsøgende, lyttende og klar i din kommunikation.

VELUX FONDEN er en almennyttig fond, der arbejder for at forbedre menneskers liv og handlemuligheder i et demokratisk og bæredygtigt samfund ved at støtte forskning og indsatser inden for eller på tværs af sociale forhold, alderstrin, voksenlivets overgange, samfund og kultur samt havmiljøet.

Vi har kontor i Søborg og deler hus og administrative funktioner med vores søsterfond Villum Fonden. Tilsammen er vi ca. 70 engagerede kolleger med meget forskellige fagligheder, hvilket giver nye vinkler på arbejdsopgaverne, og spændende og inspirerende samtaler over frokostbordet.

Ansøgningsfristen er søndag den 25. maj 2025

Er du interesseret, så send ansøgning, CV m.v. via Jobindex. Vi forventer at holde 1. runde samtaler den 2. og 5. juni 2025 og 2. runde samtaler den 23. juni 2025. Der vil være personligheds- og færdighedstest samt samtale med ekstern konsulent mellem 1. og 2. samtale.

Forventet ansættelse er den 1. august 2025 – har du ferie, er vi naturligvis fleksible med startdatoen. Løn og ansættelsesforhold efter aftale. Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Henrik Tronier herunder på tlf. 29 41 79 07.